Inloggen Demo aanvragen

Veelgestelde vragen

1. Hoe kan ik Shopsuite installeren?

We hebben een Shopsuite account voor je aangemaakt waarin je de shopping widgets kunt beheren en statistieken kunt bekijken. Je kunt inloggen via https://publisher.shopsuite.com met de inloggegevens die je van ons hebt ontvangen.

Bijgaand tref je het script aan dat in de broncode geplaatst dient te worden. Het is belangrijk dat het volgende in de head (dus niet header, maar echt de head van je broncode) geplaatst wordt:

<script src="//cdn.shopsuite.com/js/layer.js"></script>

De aanhalingstekens (") moeten goed meekomen en dus niet veranderen in de aanhalingstekens die meer lijken op komma’s. Anders werkt de code namelijk niet.

Vervolgens kan het volgende korte script op de plek waar je de editor’s pick widget (bijvoorbeeld direct onder de content) te zien wilt krijgen, worden geplaatst:

<div data="shopsuite"></div>

Terug naar boven
2. Hoe kan ik een widget plaatsen?

Heb je een widget aangemaakt en deze gevuld met leuke producten? Dan ben je klaar om de widget live te zetten! Zodra je op “opslaan” klikt bij het aanmaken van de widget, verschijnt er onderin de pagina een code. Deze code kan je vervolgens kopiëren en plakken in je CMS op de plek waar de widget zichtbaar moet worden op je website.

De widget is zichtbaar zodra de code is geplakt en er producten aan de widget zijn toegevoegd. Zodra de widget is geplaatst kan je deze natuurlijk nog wijzigen. Denk hierbij aan de titel of de producten die in de widget staan.

Terug naar boven
3. Hoe kan ik een bundel aanmaken?

Wil je een bundel aanmaken die je voor bepaalde categorieën kan gebruiken? Denk dan na over de titel van de bundel en waar je de bundel zichtbaar wilt hebben. Een bundel aanmaken kun je doen door in het dashboard te gaan naar:

1. Product
2. Bundels
3. Nieuwe toevoegen.

Als je de bundel hebt aangemaakt kun je producten toevoegen via de Shopsuite browser plugin.

Wist je dat wij ook bundels aanmaken voor onze publishers? De zogenaamde "Shopsuite bundels" kan je onder ieder artikel toevoegen. Hierdoor kan je snel en gemakkelijk content aanmaken voor je website.

Terug naar boven
4. Waar kan ik de Shopsuite bundels vinden?

Heb je weinig tijd en wil je je content verrijken met widgets die aansluiten bij je content? Gebruik de Shopsuite bundels! Wanneer je een artikel gaat bewerken in het Shopsuite dashboard kan je onderaan de pagina klikken op de bundel die je voor het specifieke artikel wilt gebruiken. Hier zie je de lijst met alle bundels gemaakt door Shopsuite en de bundels die je zelf hebt gemaakt.

Heb je nog leuke ideeën voor Shopsuite bundels? Laat het ons weten!

Terug naar boven
5. Hoe kan ik een bundel aan een pagina koppelen?

Een bundel koppelen aan een specifieke pagina is snel gedaan! Volg de volgende stappen om een bundel te koppelen aan jouw pagina:

1. Maak een pagina aan.
2. Druk op de Shopsuite plugin.
3. Onder het artikel verschijnt de knop "Bewerken".
4. Klik op "Bewerken": zo kun je de items van de pagina bewerken die je zojuist voor je had.
5. Kies onderaan de bundel die je in gedachten had.
6. Klik op "importeren". Nu verschijnen de producten in beeld.
7. Vergeet niet de widget op live te zetten en je werk op te slaan.

Dat was het: jouw post is klaar!

Terug naar boven
6. Waarvoor kan ik de Shopsuite browser plugin gebruiken?

De Shopsuite browser plugin gebruik je om producten van adverteerders toe te voegen aan je widgets, bundels en artikelen.

Verder kan je de Shopsuite browser plugin gebruiken om producten in te sluiten of embedden, en om Shopsuite tracking links te genereren.

Terug naar boven
7. Hoe installeer ik de Shopsuite browser plugin?

Super dat je aan de slag gaat met de Shopsuite browser plugin! De Shopsuite browser plugin kan je installeren door in te loggen in je Shopsuite account. Ga naar profiel > downloads en installeer vervolgens de browser plugin.

Belangrijk om te weten is dat de Shopsuite browser plugin op Google Chrome geïnstalleerd moet worden. Is het installeren gelukt? Gebruik dan de inloggegevens van je Shopsuite account om in te loggen in de Shopsuite browser plugin.

Terug naar boven
8. Mijn plugin geeft aan dat ik moet inloggen, ook nadat ik ben ingelogd. Hoe kan ik dit oplossen?

Dit kan je waarschijnlijk oplossen door de plugin te updaten. Zet ontwikkel modus aan en klik met de rechtermuisknop op het Shopsuite icoontje. Klik vervolgens op extensies beheren, en op updaten (bovenin). Hier zie je de nieuwste versie van de update.

Werkt dit niet? Neem dan gerust contact met ons op.

Terug naar boven
9. Wanneer krijg ik uitbetaald?

Het moment van uitbetaling hangt af van het openstaande bedrag en van onze adverteerders. Over het algemeen worden de creditfacturen aan het begin van de maand verstuurd per e-mail.

De status van uitbetaling en openstaande bedragen kan je altijd vinden in je Shopsuite account onder het kopje "facturatie".

Terug naar boven
10. Waar kan ik mijn creditfacturen vinden?

De credit facturen worden per e-mail verstuurd. Ben je op zoek naar een specifieke factuur en kan je deze niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen dan per e-mail de factuur nogmaals versturen.

De status van uitbetaling en openstaande bedragen kan je ook vinden in het Shopsuite account onder het kopje "facturatie".

Terug naar boven
11. Met welke adverteerders werken jullie?

Wil je weten met welke adverteerders we samenwerken? Bekijk je Shopsuite dashboard en klik op "adverteerders".

De lijst met onze huidige adverteerders kan je ook hier vinden:
https://publisher.shopsuite.com/advertisers. Deze lijst is altijd up-to-date!

Zijn er nog andere adverteerders die je graag zou willen zien bij Shopsuite? Laat het ons weten! We zijn altijd bezig met het uitbreiden van onze samenwerkingen met adverteerders.

Terug naar boven
12. Ik wil bepaalde adverteerders niet in mijn bundels. Hoe kan ik hiervoor zorgen?

Passen sommige adverteerders niet helemaal bij je website? Dit kan je altijd aan ons doorgeven. Wij zullen ervoor zorgen dat deze specifieke adverteerders niet in de standaard Shopsuite bundels verschijnen op jouw website. Daarnaast kan je je eigen widgets maken en vullen met producten van gewenste adverteerders.

Terug naar boven
13. Hoe komt het dat ik van een adverteerder bepaalde producten niet kan selecteren?

Mocht je tegen dit probleem aanlopen dan kan je het beste contact met ons opnemen. Wij zullen dan nakijken waar dit aan ligt. In sommige gevallen stellen de adverteerders niet alle producten ter beschikking. Dit komt echter maar weinig voor.

Terug naar boven
14. Hoe komt het dat ik van een bepaalde adverteerder geen producten kan toevoegen?

De adverteerders waar wij mee werken bepalen wanneer zij hun producten willen promoten via Shopsuite en de aangesloten publishers. Een aantal van onze adverteerders werkt met een budget. Hierdoor kunnen we soms een bepaalde periode geen producten van de betreffende adverteerder promoten.

Terug naar boven
15. Waar kan ik zien hoeveel clicks er hebben plaatsgevonden op mijn website?

Deze informatie kan je vinden onder het kopje "rapportages". In je rapportage kan je de verschillende soorten performance met betrekking tot Shopsuite van je site bijhouden. Dit bestaat uit een algemeen overzicht, een adverteerder rapportage, een maandrapportage, een artikel rapportage, een widget rapportage, een bundel rapportage en een product rapportage.

Bij "periode" kan je aanvinken van welke periode je performance wilt inzien.

Terug naar boven